Facebook Reklamları

Facebook milyonları aşkın kişi tarafından kullanılan bir sosyal paylaşım sitesidir. Böylesine aktif kullanılan paylaşım sitesi facebook üzerinden reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Bu reklamlar ile birlikte kendinizi facebook kullanıcıları aracılığıyla milyonlara tanıtabilirsiniz. Bu nedenle facebook reklamları ile büyük hedefler oluşturabilirsiniz.

Facebook reklamları avantajları

-İlk olarak Facebook’ta reklam vermenin en büyük avantajlarından bir tanesi çok fazla kişi tarafından kullanılan facebook kitlesini kullanabilmektir.
-Facebook’un diğer tüm sosyal ağlara göre hem uygulama olarak hem de normal bir şekilde mobil üzerinden de en çok kullanılan sosyal ağlardan bir tanesidir.
-Facebook reklamlarını hedef kitleleri belirleyerek yayınlayabilir ve reklamınız ile daha çok ilgilenecek olan kitlelere ulaşabilirsiniz.

Facebook reklamları

Facebook reklamı verirken dikkat edilmesi gerekenler

Mobil cihazlara yönelik reklamlar: Facebook en çok mobil cihazlar üzerinden kullanılıyor. Bundan dolayı mobil cihazlara yönelik reklam vermek çok daha mantıklı olacaktır. Çünkü facebook tıklama başına ücretlendirme yaptığı için bu durumda daha çok facebook uygulaması mobil üzerinden kullandığı için sadece mobil için reklam vermek amacınıza ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İndirmelere yönelik reklamlar: Mobil kullanıcıları için her indirme ile reklam takibi sağlanır. Bu yöntem eğer markanız mobil uygulamaya yönelik ise mobil uygulama sahibi ise sunulmaktadır.

Markanıza ilgi duyacak müşterileri hedefleyin: Reklam yaparken kitlenizi belirlemeniz önemlidir. Bu nedenle reklamınızın ayarlarını buna göre yapmalısınız. Özellikle yeniden pazarlama sistemi ile ürününüzü inceleyen kişinin karşısına ürünleri görsel olarak tekrar getirme yöntemi ürünlerinizin satışını olumlu yönde etkileyecektir.

Yaratıcı reklamlar: Tıpkı diğer reklamlar gibi facebook reklamlarıda yaratıcılık unsurunu önde tutularak hazırlanmalıdır. Bu şekilde hazırlanan reklamların sosyal medyada da ilgi görme oranı artmaktadır.

Facebook reklamları

Facebook reklam verme nasıl olur?

Aslında bu işlem oldukça basit ve etkili bir yöntemdir. Çok düşük maliyetlerle gerçekleşebilmektedir.

Facebook reklam verme tercihinizi ilk olarak gönderiyi öne çıkar seçeneği ile gerçekleştirebilirsiniz. Bu seçenek ile birlikte hedef ve bütçe tercihlerinizi oluşturarak bu seçeneği kullanabilirsiniz.

Facebook Reklam verme işlemini gerçekleştirmek için reklam oluşturma seçeneği üzerinden reklam verme amacı bölümünü seçmeniz gerekmektedir. Daha sonra bu bölümde bulunan hedefleme bölümünden size uygun olanı belirleyip Potansiyel Erişiminize bakmalısınız.

Bir sonraki adımda bütçe belirlemesi yapmanız gerekiyor.Ayrıca reklamın yayınlanacağı zamanı da belirlemelisiniz. Bütçe ve zaman bölümünü doldurduktan sonra Tahmini Günlük Erişiminize bakarak bir gün içerisinde reklamınız ne kadar kişiye ulaşabilir, tahmini kişi sayısı kaç olur gibi bilgileri edinebilirsiniz.

Facebook reklamları

Facebook reklam ücretleri ne kadar?

Facebook reklamları oldukça makul fiyata sahiptir. En düşük ücret ise 1 Amerikan doları üzerinden kabul edilir. Facebook reklam ücretleri değişiklik gösterebilmektedir. Reklam için bütçeyi kendiniz belirliyorsunuz. Bu belirlediğiniz bütçeden tıklanma başına ücret kesiliyor. Bu durumda zaten sürpriz bir rakamla karşılaşma ihtimaliniz olmuyor. Ancak bu reklamların tıklanma durumu ve bütçenin çabuk tükenmesi gibi sıkıntılar olabilir. Bu durumun nedenleri arasında yanlış seçilen hedef kitle, verdiğiniz yanlış teklif ya da reklamın yayınlaması ile ilgili yaptığınız planın yanlış olması olabilir.

Ücreti ne zaman ödeyeceğiniz de tamamen sizin tercihlerine bağlıdır. Nasıl bir ödeme yöntemi seçtiniz ve hangi para birimi ile işlem yapmayı düşünüyorsanız bunları belirlemeniz gerekmektedir. Bu seçenekler ödeme zamanınızı etkilemektedir. Ayrıca ücretin ne sıklıkta sizden alınacağı faturalandırma düzeyinize bağlıdır.

Ödemeleriniz ile ilgili bilgileri öğrenmek için Reklam Yöneticisi bölümünü tıklayarak bu konu ile ilgili ve facebook reklam ücretleri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Facebook reklamları
Analiz

Analiz

Facebook reklamlarına başlamadan önce müşterinin web sitesi ve sayfa analizinin yapılması gerekmektedir. Yapılan anlizler ve müşterinin beklentileri doğrultusunda çıkılacak reklam modelleri belirlenmektedir. Belirlenen Facebook reklam modellerinde kullanmak için tarafımızdan görsel, metin ve video oluşturulmakta veya müşteriden talep edilmektedir. Oluşturulan Facebook reklam modelleri, onaylandıktan sonra reklamlar yayına alınmaktadır..

Optimizasyon

Optimizasyon

Reklam sürecinin ilk aşamasında müşteriden alınan bilgiler doğrultusunda konum, yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi birçok kriterde hedeflemeler yapılmaktadır.Reklamlarından daha iyi performans alabilmek için 3-5-7 gün aralıklarla optimizasyon yapılması gerekmektedir. Optimizasyon sürecinde devam eden reklamlardan alınan performansa göre detaylı optimizasyon çalışması yapılmaktadır. Doğru kitlenin,yaş aralığının ,cinsiyetin ve bölgenin belirlenmesi ile doğru hedef kitleye erişmek amaçlanmaktadır. Maliyeti yükselten reklam modellerinin kapatılması veya yeni reklam modellerinin açılmasıyla süreç devam etmektedir.

Raporlama

Raporlama

Yapılan Facebook reklam çalışmasının müşterini beklentisi ( Form, Gösterim, Beğeni, Site Ziyareti... )doğrultusunda haftalık veya aylık detaylı rapor gönderilmektedir. Hazırlanan rapor verileri tamamen Facebook panelinin verdiği veriler doğrultusunda hazırlanmaktadır.

Sıkça Sorulan Sorular

Fiber Medya ile Facebook reklam çalışmalarına başlamadan hemen önce aklınızdaki bazı sorulara cevap vermek istedik. Reklam sürecinde yanlış kararlar vermemeniz adına müşterilerimizden bize gelen sıkça sorulan soruları sizin için derledik.
  • Facebook reklamları nedir?

    Facebook reklamlarını firma ya da markaların ürün ya da hizmetini ulaştırmak istediği kitlelere, kendilerini en iyi ifade eden mesajları oluşturarak erişebildikleri ücretli uygulamalar olarak değerlendirebiliriz.
  • Facebook reklamları satışların artmasına nasıl katkı sağlar?

    Facebook reklamları, hedef kitlenize potansiyel müşteriler, internet sitesini ziyaret edenler ve markanın mobil uygulamasını kullananlar sayesinde ulaşarak satışlarınızı yukarı taşır. Her bir ürün için hedef kitle belirlenmesine olanak sağlayan Facebook reklamları, ilgi alanına yönelik yapılan hedeflemeler ile de alışveriş oranını artırır.
  • Facebook reklam ücretleri neye göre belirlenir?

    Bu soruya tek ve basit bir cevap vermek kolay değildir. Yazılı basındaki gibi kelime sayısı ya da kapladığı alana göre ücretlendirmenin geçerli olmadığı bu reklam bütçeleri amacın ne olduğu, hangi reklam tipinin kullanıldığı, ne kadar kişiye ulaşılmak istendiği gibi bazı kriterlere göre belirlenir.
Formu Doldurun, Biz Size Ulaşalım!
form
ÇAĞRI MERKEZİSİZİ ARAYALIM