Twitter Reklamları

Twitter Dünya üzerinde hem sosyal hem siyasi birçok alanda etkisi çok büyük olan bir sosyal paylaşım sitesidir. Kullanıcı sayısı çok fazla olan Twitter sosyal paylaşım sitesi üzerinden reklam vermek ve bu reklamlarla tanınmak ve göze çarpmak çok kolay ve etkilidir. Bu nedenle Twitter reklam vermek ve ürün, marka tanıtımı için çok önemli bir platformdur.

Twitter sponsorlu reklam vermek özellikle çok tercih edilen bir reklam yapma yöntemidir.Aranan anahtar kelimeler ile ilgili olan reklamlar sponsorlu olduğunda ilk olarak karşınıza çıkmaktadır. Bu durum da bu sosyal paylaşım ağını kullananların çok fazla ilgisini çekmesini sağlamaktadır. Bu nedenle sponsorlu reklam vermek çok dikkat çektiği için çok tercih edilmektedir.

twitter reklamları

Sponsorlu Tweet Reklam Nasıl Oluşturuluyor?

Sponsorlu tweet reklamı oluşturmak için Twitter’ in reklam bölümüne girmeniz gerekmektedir.Bu bölüme giriş yaparken Twitter kullanıcı adı ve şifrenizi kullanabilirsiniz.Bu alanı ilk kez kullanıyorsanız bazı bilgileri girmeniz gerekmektedir. Zaman dilimi ve yaşadığınız ülke gibi bilgileri girmeniz gerekecektir. Bu bölümde reklam oluşturmak için Yeni Kampanya oluşturma butonuna basmalısınız. Bu şekilde reklam kampanyası oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Kampanya oluşturmaya başladıktan sonra hedef kitle seçimine dair tercihler yapmanız gerekmektedir. Twitter üzerinden hangi sayfaları takip ettikleri hangi gönderileri retweet ettikleri hangilerine yorum yaptıkları gibi ayrıntılara göre hedef kitle oluşturabilirsiniz. Bu durum reklamınızın çok daha ilgilenecek kişilerin önüne çıkmasına neden olarak tıklanma oranını arttıracaktır. Aynı zamanda rakip markaların takipçilerini de hedef kitle olarak belirlemelisiniz ki ikame olarak sizi tercih etsinler.

Hedef kitle oluşturunca bazı tweetlerinizi öne çıkarma işlemi ile daha göze çarpıcı ve kendini hatırlatıcı hale getirebilirsiniz. Twitter'a yetki verirseniz sayfanızdaki en çok öne çıkan son beş tweet seçebilir. Ancak bambaşka bir ürün yani yeni bir ürün ya da hizmet söz konusu ise yeni bir reklam oluşturmanızda fayda vardır.

twitter reklamları

Sponsorlu hesap oluşturma nasıl olur?

Sponsorlu hesap oluşturma da özellikle takipçi sayısını arttırmak açısından genelde tercih edilmektedir. Ayrıca bu yöntemle eğer hesabınızı ürün ya da hizmetinizi tanıtmak için kullanıyorsanız takipçilerinizle bunlarla ilgili şeyler paylaşmak ve çok daha fazla kişiye yani takipçi sayısına ulaşmak istiyorsanız sponsorlu hesap oluşturmak işinize yarayabilir. Sponsorlu hesapları görebilmek için kimi takip etmeli bölümüne bakabilirsiniz. Bu kısımdaki hesaplar ilgi alanı takip edilenin takip ettiği durumlarına göre değişebilmektedir. Bu sponsorlu hesabın çok dikkat çekici olması için herhangi bir tweet seçilir ve bildirimin yanında bu tweet de görülür. Bu şekilde takip edecek kişileri cezbetmek çok daha kolay olur.

twitter reklamları

Twiter Reklam Maliyetleri

Twiter reklamları kullanıcı sayısından dolayı reklam konusunda çok etkilidir. Aynı zamanda bu reklamlarla çok daha fazla kişiye takipçiye ulaşılmaktadır. Bu kadar getirisi olan Twiter reklamın maliyeti getirisinden çok daha düşüktür. Tıklama başına, takipçi başına ödeme sistemi olan Twitter reklam için çok büyük bir ödeme almamaktadır.Ancak bu reklamı verirken bütçenin reklam veren kişi tarafından çok iyi belirlenmesi ve aynı zamanda hedef kitlenin çok iyi belirlenmesi gerekir. Bu iki seçenek dikkatle ve titizlikle yapılırsa çok faydalı ve getirisi çok yüksek bir reklam verme işlemi gerçekleştirilmiş olacaktır.

Lead oluşturma nedir?

Twitter güncellemelerinin arasında en çok dikkat çeken yeniliklerden bir tanesi Lead oluşturma olmuştur. Twitter Lead oluşturma reklam veren kişilerin mail listesindeki kişileri Twiter üzerinden kaydetmesini sağlıyor. Bu durumda mail adresinde zaten ilgili kişiler bulunduğu için belli bir kitleye bu şekilde çok daha hızlı ulaşabiliyor.

twitter reklamları
Analiz

Analiz

Twitter reklamlarına başlamadan önce müşterinin web sitesi ve sayfa analizinin yapılması gerekmektedir. Yapılan anlizler ve müşterinin beklentileri doğrultusunda çıkılacak reklam modelleri belirlenmektedir. Belirlenen Twitter reklam modellerinde kullanmak için tarafımızdan görsel, metin ve video oluşturulmakta veya müşteriden talep edilmektedir. Oluşturulan Twitter reklam modelleri, onaylandıktan sonra reklamlar yayına alınmaktadır.

Optimizasyon

Optimizasyon

Reklam sürecinin ilk aşamasında müşteriden alınan bilgiler doğrultusunda konum, yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi birçok kriterde hedeflemeler yapılmaktadır. Reklamlarından daha iyi performans alabilmek için 3-5-7 gün aralıklarla optimizasyon yapılması gerekmektedir. Optimizasyon sürecinde devam eden reklamlardan alınan performansa göre detaylı optimizasyon çalışması yapılmaktadır. Doğru kitlenin,yaş aralığının ,cinsiyetin ve bölgenin belirlenmesi ile doğru hedef kitleye erişmek amaçlanmaktadır. Maliyeti yükselten reklam modellerinin kapatılması veya yeni reklam modellerinin açılmasıyla süreç devam etmektedir.

Raporlama

Raporlama

Yapılan Twitter reklam çalışmasının müşterini beklentisi ( Form, Gösterim, Beğeni, Site Ziyareti... ) doğrultusunda haftalık veya aylık detaylı rapor gönderilmektedir. Hazırlanan rapor verileri tamamen Twitter panelinin verdiği veriler doğrultusunda hazırlanmaktadır.

Sıkça Sorulan Sorular

Fiber Medya ile Twitter reklam çalışmalarına başlamadan hemen önce aklınızdaki bazı sorulara cevap vermek istedik. Reklam sürecinde yanlış kararlar vermemeniz adına müşterilerimizden bize gelen sıkça sorulan soruları sizin için derledik.
  • Twitter Reklamlarının performansı nasıl takip edilir?

    Twitter’ın detaylı istatistik ara yüzü ile reklam trafiğinizi ve organik erişimleri takip etmeniz mümkün. Stratejinizi şekillendirmek için kullanıcıların her birinin Tweet ile girdiği etkileşimi inceleyebilir, buradan aldığınız bilgilerle hedef kitlenizin daha çok etkileşime geçtiği içerik türlerini tespit edebilirsiniz.
  • Twitter reklamlarının hedefleme seçenekleri nelerdir?

    Twitter reklamlarında kullanabileceğiniz kullanıcı adı, cihaz, konum, anahtar kelime ve ilgi alanı gibi hedefleme seçenekleri sizi doğru kullanıcılara ulaştırabilir.
  • Twitter reklamları nasıl ücretlendirilir?

    Twitter reklamlarında ücretlendirmeler reklam modeline göre değişmektedir. Twitter reklamları ile ilgili aklınıza takılan bütün sorular için uzman ekip arkadaşlarımızla iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz .
Formu Doldurun, Biz Size Ulaşalım!
form
ÇAĞRI MERKEZİSİZİ ARAYALIM