Youtube Reklamları

Her ay ortalama olarak 1,5 Milyar kullanıcı Youtube’da giriş yaparak 1 saatini video izlemeye ayırıyor. Bu açıdan bakıldığı zaman Youtube’un televizyonlara bile rakip olduğu görülmektedir. Bütün bunlar değerlendirildiği zaman ise Youtube’un vazgeçilmez bir reklam aracı olduğu ortaya çıkıyor.

Dünya genelinde en çok ziyaret edilen video sitesi olan Youtube, her geçen gün daha fazla ilgi görüyor. 2015 yılında yapılmış olan bir araştırmaya göre Youtube ziyaretçi sayısı aylık bazda 15 milyara ulaştığı belirlenmiştir. Yapılan araştırmalar, Youtube’un önemini ortaya koyuyor. Google’dan sonra en çok arama yapılan ikinci platform olan Youtube reklam verenlerin bu alana yönelmesini sağlıyor. Youtube reklamları, Youtube reklam modelleri ve avantajları hakkında geniş bilgiler verdiğimiz yazımız sayesinde Youtube reklamlarının önemini daha iyi anlayacaksınız.

youtube reklamları

Youtube Reklam Modelleri

Youtube video reklamlarının hedef kitleler üzerindeki olumlu etkisi kanıtlanmıştır. Bu nedenle kısa sürede büyüme hedefi taşıyan markalar, pazarlama stratejilerinin başına Youtube reklamlarını eklemiştir.

Youtube reklamlarınız izlenildiği zaman ödeme yapılır. Videonun ilk 30 saniyesi için YouTube’a ödeme yapmıyorsunuz. Ancak 30 saniyeden sonra izlenildiği kadar ödeme yapmanız istenir. Bu nedenle en doğru mesajınızı ilk 30 saniye içerisinde verirseniz, reklam maliyetini de azaltmış olursunuz. Bu konuda kendini geliştirmiş olan ve gerekli eğitimi alan uzman ekibimiz markanız için en doğru mesajı en etkili şekilde sunmanıza yardımcı olur.

Youtube reklamlarını en doğru şekilde yapmanız için hizmetinize ve markanıza uygun reklam modelinin seçilmesi önemlidir. Kendi başınıza en doğru adımız atmanız çok zordur. Bu nedenle başarılı bir ekip ile çalışmanız, markanızın geleceği için gereklidir. Ekibimiz bu konuda gece – gündüz çalışarak profesyonel hizmetlere imza atıyor.

Firmanızın ürün ve hizmet tanıtımını Youtube reklamları aracılığı ile yaparken kullanmış olduğumuz reklam modelleri hakkında aşağıda geniş bilgiler verilecektir. Bu bilgiler ışığında sizlerde rakiplerinizi geride bırakmak istiyorsanız, bizimle istediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz.

youtube reklamları
Analiz

Analiz

Youtube reklamlarına başlamadan önce müşterinin web sitesi ve sayfa analizinin yapılması gerekmektedir. Yapılan anlizler ve müşterinin beklentileri doğrultusunda çıkılacak reklam modelleri belirlenmektedir. Belirlenen youtube reklam modellerinde kullanmak için tarafımızdan görsel, metin ve video oluşturulmakta veya müşteriden talep edilmektedir. Oluşturulan youtube reklam modelleri, onaylandıktan sonra reklamlar yayına alınmaktadır.

Optimizasyon

Optimizasyon

Reklam sürecinin ilk aşamasında müşteriden alınan bilgiler doğrultusunda konum, yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi birçok kriterde hedeflemeler yapılmaktadır. Reklamlarından daha iyi performans alabilmek için 3-5-7 gün aralıklarla optimizasyon yapılması gerekmektedir. Optimizasyon sürecinde devam eden reklamlardan alınan performansa göre detaylı optimizasyon çalışması yapılmaktadır. Doğru kitlenin, yaş aralığının, cinsiyetin ve bölgenin belirlenmesi ile doğru hedef kitleye erişmek amaçlanmaktadır. Maliyeti yükselten reklam modellerinin kapatılması veya yeni reklam modellerinin açılmasıyla süreç devam etmektedir.

Raporlama

Raporlama

Sizin temel aldığınız hedef kitle neyse ona uygun olarak doğru youtube kampanyaları kurgulanır. Alakası olmayan trafiği ya da gösterim sayınızı düşürecek ileri düzey teknikleri kullanmadan, bütçenizin verimli harcayabileceğiniz reklamlar oluşturulur. Hedef kitleniz iyi analiz edilir, site yapınıza uygun youtube kampanyaları kurgulanır. Her mecra ve site yapısı için özel youtube kampanyaları oluşturularak bütçenizin doğru yönetilmesi sağlanır.

Sıkça Sorulan Sorular

Fiber Medya ile Youtube reklam çalışmalarına başlamadan hemen önce aklınızdaki bazı sorulara cevap vermek istedik. Reklam sürecinde yanlış kararlar vermemeniz adına müşterilerimizden bize gelen sıkça sorulan soruları sizin için derledik.
  • TrueView reklamları nelerdir?

    TrueView yayın içi reklamları kullanıcıların ilk 5 saniye sonrasında atlayabileceği video reklam modelidir. Kullanıcının izlediği videonun öncesi, içi veya sonrasına gösterilebilir. Yayın içi TrueView (In-stream) videoları, YouTube izleme sayfalarının yanı sıra Görüntülü Reklam Ağı’ndaki video iş ortağı siteleri ve uygulamalarında yer alan videolarda gösterilebilir.
    Kullanıcı videonun 30 saniyesini, 30 saniyeden kısa videolarda ise tamamını izlediğinde veya videonuzla bir etkileşimde bulunduğunda ücretlendirilir.
  • TrueView Video Discovery reklamları nelerdir?

    YouTube videolarının yan tarafı, bir YouTube arama sonucu veya mobil cihazlarda YouTube ana sayfasında yer alan ve kullanıcıların yalnızca reklamı izlemeyi tercih ettiğinde izlenebilen reklam modelidir.
    Kullanıcılar videonun küçük resmine tıklayarak videoyu izlemeyi tercih ettiğinde ücretlendirilir.
  • Bumper reklamları nelerdir?

    Bumber reklamlar daha fazla kişiye mesajınızı ulaştırmak amacıyla hazırlanan kısa video reklamlardır. Bu reklam modelinde video reklamın uzunluğu 6 saniyedir. Bumber reklam bitmeden kullanıcı ana videoyu izleyemez.
    Gösterimlere bağlı olarak ücretlendirilir. Bin gösterim başına maliyet (BGBM) teklifi kullanılır.
  • Yayın dışı reklamlar nelerdir?

    Yayın dışı reklamlar, iş ortağı web sitelerinde ve uygulamalarında oynatılan ve yalnızca mobil cihazlarda gösterilen video reklamlardır. Yayın dışı reklamlar ses kapalı olarak oynamaya başlar ve kullanıcı isterse sesi açar.
    Reklam ekranın yarısından fazlasında 2 saniye ve daha uzun süre gösterildiğinde ücretlendirilir. Görüntülenebilir bin gösterim başına maliyet (gBGBM) teklifi ile ücretlendirilir.
Formu Doldurun, Biz Size Ulaşalım!
form
ÇAĞRI MERKEZİSİZİ ARAYALIM