Google Reklamları

Şirketlerin markalarını işlevlerini tanıtması amacıyla çevrimiçi olarak reklam verme işlemine olanak tanıyan sistem, Google reklamlardır.

Google reklamları ile birçok avantaj ve fırsatlar işlem sahiplerinin ayaklarına seriliyor.Google reklamları web sitelerin çok daha fazla tıklanmasına yardımcı olarak hem tıklanma oranını çok fazla arttırıyor hem de reklam amacına çok daha kolay ulaşıyor. Eğer satış yapılıyorsa satış oranı Google reklamları ile çok daha fazla arttırılabiliyor. Birçok avantajı olan bu sistemle daha kolay tanıtım ve ziyaretçi kazanım işlemi gerçekleştirilebilmektedir.

Google Dünya üzerinde en çok kullanılan arama motoru olarak bu konuda liderliği elinde bulunduran ve her gün milyonlarca kişinin ziyaret ettiği bir platformdur. Bu nedenle bu sistemde verilen reklamlarda diğer reklam yöntemlerine göre sayıca çok daha fazla kişiye çok daha kolay bir yolla ulaşabilmektedir.Bu nedenle Google reklamları birçok kişi tarafından oluşturduğu mükemmel avantajlar sayesinde çok fazla tercih edilmektedir.

google reklamları

Neden Google reklamı vermeliyiz?

Google reklamlarının daha fazla kişiye ulaşma şansı vardır. İnternet kullanıcıları işlem yapacakları ya da ziyaret etmeyi düşündükleri herhangi bir işlem için adres çubuğuna adres yazmak yerine Google arama motoru ile siteyi aratarak siteyi ziyaret etmektedirler. Bun nedenle de Google arama motoru en çok kullanılan platformdur. Bu nedenle en çok ziyaret edilen adres olması Google reklamlarının da görülme oranını ve tıklanma oranını arttırmaktadır. Böylelikle reklam verenlerin Google reklamları ile amaçlarına ulaşmaları çok daha kolaylaşmaktadır.

google reklamları

Google’da ne tür reklamlar verilebilir?

1. Google üzerinden belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler üzerinden reklam verebilirsiniz. Google anahtar kelimelere göre arama motorunda daha önlerde yer almanıza olanak sağlayabilir.
2. Google reklamları görüntülü olarak da verilebilir. Görüntülü yani dinamik görselleri ile amacınıza ulaşabilirsiniz.
3. Yeniden pazarlama yani Remarketing yöntemi ile reklam yapılabilir.
4. En çok ziyaret edilen video paylaşım sitelerinden birisi olan Youtube üzerinden de reklamlar yayınlanabilir.
5. Google ürün listeleme en etkili yöntemlerden bir tanesidir. Görsellerle ürün adı, fiyatı ve marka ismi gibi alıcının en çok ilgilendiği bilgilerle birlikte listeleme yapılarak reklam yapılabilir ve ürünün satışı ve sitenin ziyaretçi oranı arttırılabilir.
6. Google mağazalar üzerinden de ( Google play store gibi) reklamlar verilebilir. Özellikle bu uygulamaları satın almak için bu mağazalar çok fazla ziyaret edilmektedir.

Tüm bu bilgilerden yola çıkarak Google reklamları yayınlanması için birçok yol ve yöntem vardır. Google reklamları ile sitenizin ziyaretçi sayısında ciddi oranda artışlar yaşanabilmektedir. Aynı zamanda Google reklamlar ile satış oranları da ciddi oranda arttırılabilir. Kişiler Google arama motoruna yazdıkları anahtar kelimeler ile ilgi duydukları ürünleri Google reklamları sayesinde daha rahat bulabilirler.

google reklamları

Google üzerinden arama yapılan bir terim için ilk 3 sonuç çok önemlidir. Bu sonuçlar için ilk 4 sırada çıkan site her zaman çok daha fazla ziyaret edilir. Çünkü genelde ziyaretçiler arama motoruna yazdıktan sonra ilk 4sıradaki siteleri ziyaret etmeyi pratik ve daha kolay ulaşılır olması açısından daha fazla tercih ediyorlar. Bu nedenle Google reklamları ilk sıralara yerleştirilmesi ziyaretçi sayısı açısından çok daha önemlidir. Google reklamları ile ilk sıralarda yer almak demek çok büyük oranda ziyaretçi ve çok büyük oranda satış demektir.

Google reklamları nasıl verilir ve maliyeti nedir?

Google reklamları vermek için ilk olarak ister form doldurarak başvuru yapabilirsiniz. İsterseniz de çağrı merkezi numaralarını arayarak hizmet alabilirsiniz. Google reklamları maliyeti ise getirisine oranla çok düşük düzeydedir.

google reklamları
Pazar ve Kelime Analizi

Pazar ve Kelime Analizi

İlk önce siz ve rakipleriniz tanınır, doğru kampanya ve doğru hedeflemeler buna göre oluşturulur. Hedeflerinize kısa bir sürede ulaşabilmeniz için, markanızın dijital medyada varlığı detaylıca analiz edilip buna uygun optimizasyonlar gerçekleştirilir. Ayrıca aynı pazarda bulunan rakipleriniz ve ilgili kelime analizleri, Ahrefs, Semruh, Google Trends ve Anahtar Kelime Planlayıcı gibi toollar kullanılarak yapılır, bu bilgiler ışığında kampanyalarınız oluşturulur.

Hesap Oluşturma

Hesap Oluşturma

Eğer markanıza ait kendi Google ADS ve Analytics hesabınız varsa ve onlarla devam edilecekse hesap ID’si istenir ve MM hesabının altına bağlanır, eski kampanyalar duraklatılarak yeni kampanya kurgusu oluşturulur. Yeni hesap oluşturulacaksa; Ajansın Google Ads MM hesabının altına proje/hizmet için yeni hesap açılır. Remarketing kodu ve dönüşüm kodu oluşturulur. Ayrıca Tag Manager Hesabı, Dönüşüm Bağlayıcı, Google Ads Dönüşüm, Remarketing, Google Analytics ve Yandex Metrica için etiket oluşturulur.

Hesap Kurgusu

Hesap Kurgusu

Sizin temel aldığınız hedef kitle neyse ona uygun olarak doğru kampanyalar kurgulanır. Alakası olmayan trafiği ya da gösterim sayınızı düşürecek ileri düzey teknikleri kullanmadan, bütçenizin verimli harcayabileceğiniz reklamlar oluşturulur. Hedef kitlenizin bulunduğu mecralar iyi analiz edilir, site yapınıza uygun kampanyalar kurgulanır. Her mecra ve site yapısı için özel kampanyalar oluşturularak bütçenizin doğru yönetilmesi sağlanır.

Optimizasyon

Optimizasyon

Kurgulanan kampanyalarda düzenli olarak optimizasyonlar yapılır. Böylece kampanya performanslarının sürekli olarak arttırılması sağlanır. Bu optimizasyonlar lokasyon, zaman, yeninden pazarlama listeleri, arama terim optimizasyonları gibi gelen trafiğin kalitesini arttırmaya yönelik olarak düzenlenir.

Raporlama

Raporlama

Arama motorları reklam kampanyalarınız hakkında bilgi sahibi olabileceğiniz detaylı raporlar hazırlanır. Kampanyalarınızda neler olup bittiğini, hedeflemeleri, harcamaları bu raporlarda rahatlıkla bulabilirsiniz. Raporlamalar günlük, haftalık, aylık rapor olarak düzenlenir ve müşterilere ulaştırılır.

Sıkça Sorulan Sorular

Fiber Medya ile Google Adwords çalışmalarına başlamadan hemen önce aklınızdaki bazı sorulara cevap vermek istedik. Reklam sürecinde yanlış kararlar vermemeniz adına müşterilerimizden bize gelen sıkça sorulan soruları sizin için derledik.
  • Google Ads kampanya türleri nelerdir?

    Google Adwords kampanyasının türleri arama ağı kampanyası, görüntülü, reklam ağı kampanyası, alışveriş kampanyası, video kampanyası, evrensel uygulama kampanyası olarak sıralanıyor.
  • Demografik hedefleme yapılabiliyor mu?

    Google Adwords reklamı çalışmalarında yaş, cinsiyet ve ebeveynlik durumu hedeflemeleri yapmak mümkündür.
  • Ülke veya bölge hedeflemesi yapılabiliyor mu?

    Google Adwords reklamlarında ülke, bölge ve şehir hedeflemeleri yapmak mümkündür. Bu hedeflemeleri yaparken harita üzerinden kendi belirlediğiniz noktaları da yarıçap seçebilirsiniz.
  • Arama ve görüntülü reklam modelleri arasındaki fark nedir?

    Arama ağı olarak bilinen Google Search reklamları potansiyel müşterilerinize işletmeniz ve hizmetleriniz ile ilgili anahtar kelimeler aracılığıyla ulaşmanızı amaçlar. Bu ağda yayınlanan reklamlar arama ağındaki Arama ağı iş ortağı sitelerde metin reklamlar şeklinde ve Google arama sonuçlarında aynı anda yayınlanır. Görüntülü reklamlar ise 2 milyondan fazla web sitesi, video ve uygulamadan oluşan bir grupta yer alarak yayınlanır. Görüntülü reklamlarda arama ağı reklamlarının tersine kişiler reklamları aramadan görürler.
  • Google Alışveriş reklamları nasıl verilir?

    Google alışveriş reklamları satmakta olduğunuz ürünlerle ilgili detaylı bilgi sunar. Alışveriş reklamları genel olarak yalnızca tek ürünü tanıtan ürün alışveriş reklamları ya da birkaç ürünün bir arada tanıtıldığı vitrin alışveriş reklamlarını karşılayabilir. Alışveriş reklamları hazırlamak için Google Merchant Center'da ürün bilgileri hazırlanarak Google Adwords’te alışveriş kampanyaları oluşturulur.
  • Adwords reklam bütçeleri nasıl belirlenir?

    Reklamcılık hedeflerine ve her gün harcamayı uygun gördüğünüz genel tutara bağlı olarak Google Adwords’te her bir kampanya için günlük bütçe seçimi yapmak mümkündür. Bu bütçe istendiği takdirde istendiği zaman değiştirilebilir. Adwords reklam bütçesini belirlemede kampanya ve hedefleme çeşitleri göz önünde bulundurulmalıdır.
  • Remarketing nedir?

    Yeniden pazarlama anlamına gelen remarketing, daha önce web siteniz veya mobil uygulamanızla etkileşimde bulunan kullanıcılara tekrar ulaşmayı ifade etmektedir. Remarketing, yayınladığınız reklamlarınızı Google veya iş ortağı web sitelerine göz atan kitlelere göre stratejik olarak konumlandırmanıza imkan verir. Bu şekilde marka bilinirliğini artar ve kitlelerin satın alma işlemi daha da pratikleşerek hızlanır.
Formu Doldurun, Biz Size Ulaşalım!
form
ÇAĞRI MERKEZİSİZİ ARAYALIM