Instagram Reklamları

İnstagram son yılların en popüler olan sosyal paylaşım ağıdır. Yaklaşık 1 milyar kişinin kullandığı instagram reklam vermek isteyenler, kendini ve markasını/ürünü tanıtmak isteyen kişiler için de bir anda gözde bir müşteri potansiyeli barındıran ağa dönüşmüştür. Diğer internet reklamlarının içerisinde en çok dikkat çekenlerden birisidir. Çünkü instagram reklamları görüntülü olduğu için kullanıcıların çok daha fazla dikkatini çekmektedir. Diğer sosyal paylaşım sitelerinde dikkat çeken birçok faktör vardır. İnstagram sadece fotoğraflar ve videolar paylaşılan bir alan olduğu için başka dikkat dağıtan faktör yoktur. Bu nedenle instagram reklamları birçok markanın tercihlerinde ilk sıralarda yer almaktadır.

instagram reklamları

İnstagram Reklamı Nereden Verilir?

İnstagram yakın zamanlarda facebook tarafından satın alındığı için instagram reklamlarıda facebook üzerinden verilebilmektedir. İnstagram reklamı vermenin facebook hesabı gerektirmesinin nedeni de bu yüzdendir. Facebook hesabı alarak reklam akışı yoluyla reklam oluşturulabilmektedir. Bu şekilde oluşturulan reklam instagram üzerinden instagram kullanıcılarının haber akışı bölümünde yani takip ettikleri kişilerin paylaşımları ile birlikte görüntülenecektir. Bu nedenle direk göze çarpacak ve birçok kişinin reklama tıklamasına yardımcı olacaktır.

İnstagram reklamları yayınlanırken yatay ya da dikey yayınlanması için tercih yapmanız gerekmektedir. Her iki seçimde de reklamın sağ üst köşesinde sponsor yazısı bulunmaktadır ve reklamın açıklaması altında yazmaktadır.

İnstagram üzerinden reklam yayınlamak için en önemli şart facebook reklam hesabına sahip olunmasıdır. Bu şekilde instagram hesabında reklam verebilirsiniz. En çok merak edilen sorulardan bir tanesi ise instagram reklamı için instagram hesabı gerekli midir?

instagram reklamları

Instagram’da reklam vermek için instagram hesabının olması şart değildir. Ancak olması tavsiye edilir. Çünkü instagram hesabının olmadığı durumda instagram reklamınıza ilgi gösteren kişilerin reklamınız altına yapacağı yorumlara cevap veremezsiniz. Aynı zamanda reklamınızı görerek sizin hakkınızda daha çok bilgi almak isteyenler olabilir ve instagram hesabınız olmazsa reklam isminiz daha silik olabilir. Bu durum da dikkat çekmenize ve daha çok tıklanmanıza engel olabilir. Bu nedenle instagram hesabı çok daha fazla tıklanmak, dikkat çekmek ve reklamınız ile ilgili soru ve görüşleri cevaplayabilmek ve ilgi göstermek adına önemlidir.

· İnstagram reklamı facebook dışında bir de PowerEditör’den verilebilmektedir. Bunun için; Power editör sayfasına girmeniz gerekmektedir.
· Bu sayfadan reklamları yönet seçeneğini tıklayın.
· Sayfanın sol kısmında çanta şeklinde içinde tik olan mavi bir işaret göreceksiniz. Bu simgeye tıklamanız gerekmektedir. Bu bölümden kampanya oluşturabilirsiniz. Bu bölümden kampanya adını girin.
· Satın alma türleri içerisinden açık arttırma seçeneğini seçin ve instagram reklamlarını vermenizi sağlayan reklam verme seçeneğini seçin.
· Artık reklam setini oluşturabilirsiniz. Sayfanın sol tarafında 4 kutucuk şeklinde yanında 1 yazan bir simge olacaktır. O simgeye tıklayarak reklam seti oluştur seçeneğine tıklayın.
· Reklam seti oluştur sayfasından isterseniz eski kampanyalarınızı kullanın. İsterseniz de yeni kampanya oluşturun. Bu kısımda reklamınıza bir isim verin ve reklam oluştur seçeneğine tıklayın.
· Reklamınız için facebook hesabını seçin. Bu bölümde facebook sayfanızın ismini ve görüntüsünü de ekleyin.
· Reklamınızın diğer tüm bilgilerini doldurun ve hedef kitle seçeneklerini de doldurun. Bundan sonra artık tekrar farklı yeni bir reklam yüklemek isterseniz yükleyebilirsiniz.

instagram reklamları

İnstagram reklamları verilirken belli başlı kalite kurallarına dikkat edilmektedir. Bu kurallardan bazıları reklam görselinin çözünürlüğü ve bulanık olmaması gibi faktörlere dikkat edilmektedir. Reklamların altında bilgilendirme amaçlı bulunan yazıların dilbilgisi ve imla kurallarına uygun olması da instagram kalite kurallarından bir tanesidir. Yönlendirme sayfasının reklamla alakalı olması da önem arzetmektedir.

instagram reklamları
Analiz

Analiz

İnstagram reklamlarına başlamadan önce müşterinin web sitesi ve sayfa analizinin yapılması gerekmektedir. Yapılan anlizler ve müşterinin beklentileri doğrultusunda çıkılacak reklam modelleri belirlenmektedir. Belirlenen İnstagram reklam modellerinde kullanmak için tarafımızdan görsel, metin ve video oluşturulmakta veya müşteriden talep edilmektedir. Oluşturulan İnstagram reklam modelleri, onaylandıktan sonra reklamlar yayına alınmaktadır.

Optimizasyon

Optimizasyon

Reklam sürecinin ilk aşamasında müşteriden alınan bilgiler doğrultusunda konum, yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi birçok kriterde hedeflemeler yapılmaktadır.Reklamlarından daha iyi performans alabilmek için 3-5-7 gün aralıklarla optimizasyon yapılması gerekmektedir. Optimizasyon sürecinde devam eden reklamlardan alınan performansa göre detaylı optimizasyon çalışması yapılmaktadır. Doğru kitlenin,yaş aralığının ,cinsiyetin ve bölgenin belirlenmesi ile doğru hedef kitleye erişmek amaçlanmaktadır. Maliyeti yükselten reklam modellerinin kapatılması veya yeni reklam modellerinin açılmasıyla süreç devam etmektedir.

Raporlama

Raporlama

Yapılan İnstagram reklam çalışmasının müşterini beklentisi ( Form, Gösterim, Beğeni, Site Ziyareti... )doğrultusunda haftalık veya aylık detaylı rapor gönderilmektedir. Hazırlanan rapor verileri tamamen İnstagram panelinin verdiği veriler doğrultusunda hazırlanmaktadır.

Sıkça Sorulan Sorular

Fiber Medya ile Instagram reklam çalışmalarına başlamadan hemen önce aklınızdaki bazı sorulara cevap vermek istedik. Reklam sürecinde yanlış kararlar vermemeniz adına müşterilerimizden bize gelen sıkça sorulan soruları sizin için derledik.
  • Instagram'da hedefleme türleri nelerdir?

    Instagram'da hedefleme türleri birkaç alt başlıkta toplanmaktadır. Konuma göre iller, şehirler veya ülkeler gibi belirli parametreler kullanabilir, demografik olarak yaş, cinsiyet ve diller gibi bilgilere dayalı olarak hedef kitlenizi daraltabilirsiniz. İlgi alanları kapsamında hedef kitlenize daha kolay ulaşabilir, hedef kitlenizi Instagram'da, Facebook'ta ve diğer yerlerde gerçekleştirdikleri hareketlere göre tanımlayabilirsiniz. Bununla birlikte konum, demografik bilgiler ve ilgi alanları gibi çeşitli sinyalleri kullanarak işletmenizle ilgilenebilecek bir hedef kitleye otomatik hedefleme kullanarak daha hızlı ulaşabilirsiniz.
  • Instagram'da nasıl reklam verebilirim?

    Instagram reklamları da tıpkı Facebook için kullanılan Facebook Business reklam aracı ile yayına alınır.
  • Instagram reklamlarım nerede yayınlanır?

    Yayınladığınız Instagram reklamlarınız hedeflediğiniz kitlenin Instagram akışında, takip ettiği diğer Instagram hesapları tarafından paylaşılan görseller ve videolar ile birlikte, profil adının altında bir sponsorlu etiketi ile gösterilmektedir.
Formu Doldurun, Biz Size Ulaşalım!
form
ÇAĞRI MERKEZİSİZİ ARAYALIM