Siteye göz atmaya devam ederek çerez politikamızı kabul etmiş olursunuz. Daha fazla bilgi için detayları kontrol edin. Detaylar
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal Medya Danışmanlığı son zamanlarda oldukça popüler hale gelmiştir. Sosyal medyanın artık piyasaya etkisi yadsınamaz durumdadır.Bundan dolayı da tüm firmalar, markalar ya da kişiler sosyal medya hesapları ile isimlerini duyurmaya ya da bu alanı değerlendirmeye çalışırken daha profesyonel ve daha etkili bir şekilde sosyal medyayı kullanmak için sosyal medya danışmanlarına ihtiyaç duymaktadırlar.
Sosyal medyanın aktif ve etkili kullanılabilmesi için sosyal medya uzmanlarının da aktif ve bu konuda profesyonel olabilmesi gerekir. Bu nedenle tecrübeli ve bu konuda fazlaca deneyim elde etmiş kişiler tarafından sosyal medya danışmanlığının yapılması daha etkili olacaktır. Sosyal medya danışmanlığı yapan kişiler danışmanlık hizmeti verecekleri kişi veya marka için ilk olarak bir strateji belirlerler ve bu strateji üzerinden markanın yada firmanın piyasada ki konumlanışını ve rekabet etme gücünü arttırmaya yönelik hareket ederler.
Sosyal medya danışmanlıkları kişi ya da kurumun hangi sosyal kolları kullanması gerektiğine karar verir ve bu sosyal ortamlarda nasıl davranması gerektiğine karar verir.Müşterilerin bulunması konusunda ve takipçilerin arttırılması konusunda taktikler izler ve reklam vereni sosyal medyadaki görüş ve yorumlardan talepten raporlar hazırlayarak haberdar eder. Sosyal medya danışmanı çalıştığı kişi adına muhatap olur ve gerekli bilgilendirme ve duyuruları yapmakla mükelleftir.
Sosyal medya uzmanlarının kullandıkları mecralar nelerdir?
İnternet üzerinden sosyal medyanın kullanıldığı mecralar aslında bir hayli fazladır ve her birinin de büyük etkileri ve geri dönüşümleri vardır. Bunları şu şekilde sıralayabilir.
· İnstagram
· Facebook
· Google+
· Twitter
· Youtube
· Foursquare
Sosyal Medya Danışmanlığı Sürecinde Neler Yapılır?
· İlk olarak ürün ya da hizmetiniz için bir hedef kitle belirlemesi yapılır. Hangi sosyal medya hesabında hedef kitleniz daha etkinse buna göre bir yol çizilir.
· Sosyal medya hesapları oluşturulur ve bu sosyal medya hesaplarına içerik üretilir. Ayrıca düzenli bir şekilde paylaşımlar yapılır.
· Marka ve ürüne yönelik çeşitli ilgi çekici kampanyalar düzenlenir.
· Durum ile ilgili rapor ve analizler hazırlanır.
Sosyal medya danışmanına ihtiyaç var mı?
Aslında birçok kişi sosyal medya kollarını kendisi yönetmeye çalışır. Bu konu hakkında herhangi bir uzmandan yardım almak biraz daha sonlara kalır. Ancak bu konuda yardım alınması çok büyük önem arz etmektedir. Çünkü sosyal medya üzerinde belli bir gücü ve bu alanda bilgisi olan birinin edindiği deneyimler ve bu konu ile ilgili geliştirdiği stratejiler elbette ki hem tanıtım hem de satışların artması konusunda çok büyük bir öneme sahiptir. Bu uzmanlık gerektiren alanı bir uzman yardımı olmadan yapmak mümkün olsa dahi başarıya ulaşmak çok zor olabilir. Çünkü sosyal medya danışmanlarının en büyük marifeti sizi bu piyasayla buluşturup olduğunuz yerden daha yüksek yerlere taşınmanız konusunda size yardım etmesidir.
Sosyal medya danışmanı olmak için belli eğitimler gereklidir. Özellikle iletişim fakültesi bünyesinde buna dair bölümler bulunmaktadır. Bunun dışında da çeşitli kurslarla piyasadaki sosyal medya danışmanlığı ihtiyacı karşılanmaya çalışılıyor. Sosyal medya günümüzde birçok alanda etki göstermektedir. Basında da sosyal medya yoluyla birçok haber oluşmaktadır. Bu nedenle sosyal medyayı kullanmak oldukça önemlidir. Kişilerin alışveriş alışkanlıklarının da yine internet üzerinden yapıldığı düşünüldüğünde satışların artması için de sosyal medya çok büyük öneme sahip olmaktadır. Bu nedenle sosyal medya danışmanı ile birlikte çalışmak çok önemlidir.
Hesap
Bu adımda firmanın tüm sosyal medya hesapları açılır, hepsinde kullanıcı adı oluşturularak şifreleri belirlenir. Hemen ardından, mutlu müşteri algısı oluşturabilmek için, güven ve merak uyandıracak müşteri teslimatına dair çalışmalar ile ilişkiler her iki taraf için verimli hale getirilir.
Paylaşım
Günlük, haftalık ve aylık olarak paylaşımlar yapılır. Özen gün ve çekilişler için paylaşımlar yapılır. Bu aşamalar için sizden görsel talep edilebilir.
Raporlama
Dijital ortam ve sosyal medyanın 7/24 taranarak yapılan ve özel toollar yardımıyla gerçekleştirilen raporlamalar yapılır. Kullanıcı isterseniz paylaşılan içeriğin ne kadar etkileşim aldığını kendi de görebilir. Aylık raporlamalar yapılır.
Sıkça Sorulan Sorular
-
Sosyal Medya yönetimi nedir?
Sosyal medya yönetimi genel itibariyle bu hesapların nasıl kullanılması gerektiğini, sayfaların büyümesi için nasıl bir işlem yapılması gerektiğini, imaj yönetimini ve kriz anlarında izlenecek yol ve yöntemleri kapsar. -
Sosyal Medya yönetimi faydalı mıdır?
Markalar ve firmalar için aktif bir rol oynayan sosyal medya platformları, kurumsal firmalar için de direkt olarak hedeflerine ulaşabilecekleri cazip alanlardır. Sosyal medya hesapları yolu ile firmaların ürünleri kolaylıkla tüketicilere kolaylıkla tanıtılabilir. Bu sayede tüketicilerden geri dönüşleri çok daha hızlı alabilir, çok daha rahat bilgi edinebilirler. -
Sosyal Medyada ne sıklıkta gönderi yapılmalı?
Hesaplarda günde 1 ya da 1’den fazla paylaşım yapmak, etkileşimi olumsuz etkilemektedir. Hedef kitlenizin sizinle kalmasını sağlamak için ayda 15 paylaşım yapmak yeterli olacaktır. -
Moderasyon yapılıyor mu?
Sosyal medyada hesapları düzenli olarak takip edilerek takipçi yorumları anında cevaplanır. Bu şekilde hareket ederek müşteri memnuniyeti sağlamak, markanın itibarını yüksek tutmak açısından oldukça önem taşımaktadır. -
Sosyal Medya hesaplarımın adları aynı mı olmalı?
Sosyal ağ hesaplarınızın tanıtımını kolay bir şekilde yapabilmek için markanızın tüm sosyal medya hesaplarında aynı adı kullanmanız gerekiyor.