Alfa Romeo

Firma Hakkında Bilgi

Türkiyeʼnin en büyük otomotiv üreticisi Tofaş bünyesinde faaliyet göstermekte olan İtalyan Alfa Romeo, 100 yılı aşkın geçmişi ile dünyanın önde gelen otomobil markaları arasında yer alıyor. Türkiyeʼde halen Mito ve Giulietta modellerinin satışına devam etmekte olan Alfa Romeo, kısa bir süre içinde 4C modelini de satışa sunmayı planlıyor.

2013 yılının ilk çeyreğinde Mito ve Giulietta modellerinin satışlarını sırasıyla %25 ve %155 artırma başarısı gösteren Alfa Romeo, 2013 ve sonraki yıllarda bu başarı grafiğini daha da yükseğe çekmeyi hedefliyor.

İş Yaklaşımı

Müşterilerine ulaşmak için etkili reklam kanallarını kullanmayı amaçlayan Alfa Romeo, ajansı ZER tarafından Yeniden Pazarlama önerildiğinde, kendi hedef kitlesi için de bu yolu denemeye karar vermiş. Müşterilerinin analizlerini yapmak üzere öncelikle www.alfaromeo.com.tr adresine giren ziyaretçileri takip etmeye başlamış. Bu sayede gerçek hedef kitlesini ve sitede ilgi çeken bölümleri belirleyebilmiş.

Google ile tanışana kadar haber, ekonomi ve spor içerikli sitelerde banner reklamları kullanan firma, site ziyaretçilerinin en fazla gezdikleri sitelerde Google Görüntülü Reklam Ağı üzerinden reklamlarını yayınlamaya başladıktan sonra daha az maliyetle daha efektif kampanyalar geliştirildiğini görmüş.

Şirketin Marka Sorumlusu Burak Umur Çelik, Google kampanyaları hakkında şunları söylüyor: “Bayilerimiz müşterilere kampanyamızı nereden duydunuz diye sorduklarında, girdikleri web sitelerinde hep Alfa Romeo bannerlarını gördüklerini ve çok doğru sitelere reklam verildiğini belirtmişler. Bu sitelerin %90ʼına Google Görüntülü reklam Ağı üzerinden ulaştık. ZER ile birlikte planlamış olduğumuz Google reklamları ve yürüttüğümüz kampanyalar, potansiyel müşterilerimizi düşük maliyetlerle hedeflemek ve dönüşüm sağlamak anlamında çok başarılı oldu.”

Google AdWords Başarı Öyküsü

Alfa Romeo web sitesini ziyaret eden kişilerin potansiyel müşterileri olduğu noktasından yola çıkılarak, bu ziyaretçileri tekrar siteye yönlendirmek amacıyla Yeniden Pazarlama kampanyası hazırlayan ZER, www.alfaromeo.com.tr site ziyaretçilerinin, kampanya reklamlarını başka sitelerde de görmesini sağlamış.

Bu amaç doğrultusunda bir logo değiştirme kampanyası hazırlayan şirket, Alfa Romeo marka araç sahiplerinin eskiyen araç logolarını ücretsiz olarak yenileme fırsatı sunmuş. Marka bağlılığı yüksek olan bu hedef kitlenin firmanın web sitesini de ziyaret ettiği düşünülerek, mevcut müşteriler için Yeniden Pazarlama kampanyası hazırlanmış.

Burak Umur Çelik kampanyayı şöyle anlatıyor: “2013 yılında Alfa Romeo web sitesini ziyaret etmiş yaklaşık 150.000 ziyaretçiye ilgi alanlarına uygun olarak bannerlarımızı göstermeye başladık. Google Görüntülü Reklam Ağıʼndaki sitelerde gösterilen bu bannerlara tıklayan ilgili kullanıcılar, kampanya başvuru formuna yönlendirildiler.”

Normalde reklamlar için harcadığı bütçenin beşte biri kadar maliyet ile 10 gün gibi hedeflediklerinden daha kısa bir sürede başarılı sonuçlar alan Alfa Romeo, kampanyanın etkilerinin Arama Motoru tarafına da yansıdığını ve kullanıcıların Googleʼda “Alfa Romeo Logo Yenileme” şeklinde arama yaptıklarını belirlemiş.

Çelik: “Hem reklamlar hem de arama motoru tarafından gelen müşterilerimiz başvuru formunu doldurarak araç logolarını ücretsiz olarak yenileme fırsatı buldular. Bu da bizimle onlar arasındaki bağı kuvvetlendirdi, müşteri memnuniyet oranımızı artırdı. Tasarladığımız Yeniden Pazarlama kampanyasının başarısından sonra, Google reklamlarını kullanmaya kesinlikle devam edeceğiz.” diyor.

Sonuç

Alfa Romeo, gerçekleştirdiği Google Görüntülü Reklam Ağı ve Yeniden Pazarlama kampanyaları sonucunda:

Mevcut müşterilerinin ilgisini bir kez daha çekti ve marka bağlılığını artırdı.
2013 yılında web sitesini ziyaret eden 150.000 kişilik potansiyel müşteri kitlesi ile yeniden iletişime geçme fırsatı yakaladı.
Normalde harcadığı bütçenin beşte birini kullanarak hedeflerinin üzerinde sonuçlar elde etti.
Kampanyasını hedeflediği sürenin de altında tamamladı.
Logo yenileme kampanyasıyla müşteri sadakatini arttırdı ve marka imajını yükseltti.
Servislere uzun zamandır gelmeyen kayıp müşterilere ulaştı ve yetkili servisleri tekrar kullanmaya başlamaları sağlandı.

Formu Doldurun, Biz Size Ulaşalım!
form
ÇAĞRI MERKEZİSİZİ ARAYALIM