ING Bank

“Dijitalleşen dünyaya paralel olarak geleneksel mecraların yanında erişimi yüksek, doğrudan performansa odaklanan ve maliyeti performansa göre yönetilebilen Google AdWords’ü medya karmamızın daimi ve etkili bir kısmı olarak konumlandırdık. Diğer mecralarla karşılaştırdığımızda en yüksek erişime ve uygun maliyete AdWords ile ulaştığımızı görüyoruz. “ (Feyza Tamer - Dijital Pazarlama ve Bankasürans Grup Müdürü)

Firma Hakkında Bilgi

Bankacılık, sigorta ve varlık yönetimi alanlarında faaliyet göstermekte olan ING Grubu, 40'tan fazla ülkede 75 bin çalışanı ile birlikte 48 milyon müşterisine finansal hizmetler sunuyor.

Türkiye’de yaklaşık 350 şubesi ve 1550’ye yakın ATM’si bulunan ING Bank, bunların yanı sıra 75 adet Migros ve 1600 adet PTT şubesi ile tüm Türkiye çapında varlığını göstererek bireysel müşterilerinin her türlü bankacılık ihtiyacını karşılayacak ürün ve hizmetler sunarken; KOBİ, ticari ve kurumsal müşterilerine de aynı şekilde hizmet veriyor.

İş Yaklaşımı

“Sürdürülebilir bankacılık” anlayışı ile çalışan ve stratejilerini müşteri deneyimi üzerine kurgulayan ING Bank, ürün, servis ve iletişim olmak üzere tüm alanlardaki yatırımlarını “müşteri yanlısı banka” olma yolunda yapıyor.

ING Bank Dijital Pazarlama ve Bankasürans Grup Müdürü Feyza Tamer, yeni dönem bankacılığında odaklarını mobile yönelttiklerini söylüyor ve devam ediyor: “Temel bankacılık aplikasyonlarının yanında, müşterilerimizin hayatına dokunan; bankacılıkla günlük hayatı yakınlaştıran projeler geliştirmeye devam ediyoruz. Kopyalanması zor işlere imza atmaya, akıllı ürünler ve bankacılığı kolaylaştıran basit süreçler sunmaya devam edeceğiz.”

Google AdWords Başarı Hikayesi

Fiziksel şube sayısını artırmak yerine dijital kanalları ve iş ortakları ile büyümeyi hedefleyen ING Bank, diğer mecralara göre daha düşük maliyetli ve dolayısıyla Yatırım Getirisi (ROI) yüksek olduğundan Google AdWords reklamlarını kullanmaya karar vermiş.

Rekabetçi ürünleri olan ING İhtiyaç Kredisi’ni, ihtiyaç sahibi müşterilerle doğru zamanda doğru şekilde buluşturmaya odaklandıklarını belirten Tamer, bugüne kadar AdWords özelinde Yeniden Pazarlama, Görüntülü Reklam Ağı, Youtube ve Arama reklamlarını kullandıklarını ve en iyi sonuçları Arama reklamları ile aldıklarını söylüyor.

Tamer: “Bizim için en önemli olan ve en yüksek başarıyı aldığımız mobil kanalı için ayrı bir strateji uyguluyoruz. Mayıs 2014’te kredi satışı başına maliyetimiz 2013 yılına göre %57 azaldı. Bu başarılı performansın temelinde, mobile odaklanarak hacmi arttırmak ve dolayısıyla maliyeti düşürmek yatıyordu.”

Tüm cihazlara uyumlu (responsive) site tasarımının tamamlanmasıyla birlikte, kullanıcılar mobil cihazlara özel tasarlanmış sayfalara yönlendirilerek bilgisayardaki kadar kolay kredi başvurusu yapmaları sağlanmış. Bunun yanı sıra online/offline entegrasyonunu da göz önüne alan firma, TV kampanyalarının olduğu dönemde günlük bütçelerinin buna uygun yönetilmesine dikkat etmiş.

Mobil odaklı çalışmalarında müşteri deneyimini ilk sıraya alan ve başvuru sürecini yalınlaştırarak 2 adıma indiren ING Bank, 2014 yılında internetten gelen tüm ihtiyaç kredisi başvuruları içinde mobilin payını ikiye katlayıp %30’a çıkarmayı başarmış.

Tamer, AdWords Mobil optimizasyon çalışmaları ile birlikte mobil kanallardan gelen tüm ihtiyaç kredisi başvurularının %60’ının AdWords Mobil’den geldiğini vurgulayarak Google AdWords reklamlarındaki gelişmeleri yakından takip ederek kullanmaya devam edeceklerini belirtiyor.

Sonuç

ING Bank, mobil cihazlar için yürüttüğü Google AdWords Mobil kampanyaları sonucunda şu sonuçları elde etti:
Kredi satışı başına maliyeti 2013 yılına göre %57 azaldı.
Mobil kanallardan gelen tüm ihtiyaç kredisi başvurularının %60’ı AdWords Mobil’den geldi.
AdWords Mobil’den gelen ihtiyaç kredisi satışı 3 ayda 4 katına çıktı.

Formu Doldurun, Biz Size Ulaşalım!
form
ÇAĞRI MERKEZİSİZİ ARAYALIM