Siteye göz atmaya devam ederek çerez politikamızı kabul etmiş olursunuz. Daha fazla bilgi için detayları kontrol edin. Detaylar
Nivea
Firma Hakkında Bilgi
1911 yılında kurulan Alman cilt bakım markası NIVEA, aynı zamanda dünyanın ilk cilt kremini üreten firma olma ünvanını da taşıyor. Aynı kaliteyi koruyarak tüm dünyaya ihraç edilen ilk cilt kremi olan NIVEA Creme, Hamburg’da piyasaya çıkmasından üç yıl sonra her kıtada satılmaya başlamış bir ürün.
1960’lı yıllardan bu yana Türkiye’deki tüketicilerle buluşan NIVEA; yüz, el, vücut, dudak, güneş, saç şekillendirme, deodorant, duş, sabun, bebek, erkek ve genel cilt bakımı kategorilerindeki ürünleriyle, ailenin tüm üyelerinin cilt bakımı ihtiyacını karşılıyor.
Tüketici araştırmalarında da en sevilen markalar arasındaki yerini koruyan NIVEA, dünyanın en çok satılan aylık dergisi Reader’s Digest tarafından 2001’den bu yana düzenlenen ve Avrupa’nın en geniş tüketici anketi sonuçlarından oluşan “European Trusted Brands” listesinde, 13 yıldır cilt bakımında “En Güvenilen Marka” seçilmeye devam ediyor.
İş Yaklaşımı
100 yaşını geçmiş olmasına rağmen asla dinamizmini ve yenilikçi karakterini kaybetmeyen bir marka olan NIVEA, bu özeliklerini güven ilkelerini yitirmeden tüketicilerine çağın gerekliliklerine hitap eden ürünler ve çözümler sunabilmesine bağlıyor.
Tüketicileri ile yalnızca market ve parfümeri raflarında değil, dijital dünyanın çeşitli kanallarında da buluşan firma, farklı tüketici gruplarına kendilerine ve ihtiyaçlarına uygun ses tonları, iletişim kanalları ile ulaşıyor. Yalnızca ürünlerinden bahsetmekle kalmıyor, tüketicileriyle yakın temas kurup fikir alışverişinde bulunuyor, tüketicilerinin fikirlerini hayata geçirmeye gayret ediyor.
Dijital dünyada tüketicilere ulaşırken Google ürünlerinin çok kritik bir yere sahip olduğunu belirten NIVEA Pazarlama Direktörü Mustafa Birhan Hazer şunları ekliyor: “Google bize sadece ihtiyaca yönelik etkin hizmet çözümler, gelişmiş ölçümleme ve raporlama araçları sunmakla kalmıyor, aynı zamanda müşteri temsilcilerinin yapıcı yaklaşımları, her zaman işin içine koydukları akıl ve sağduyu ile bizim için kıymetli ve vazgeçilmez bir iş ortağı oluyor. Bu bağlamda iki markanın yenilikçi karakterleri mükemmel bir uyum sağlıyor.”.
Google Başarı Hikayesi
Uzun yıllardır Arama Ağı ve Google Görüntülü Reklam Ağı’nı aktif olarak kullanan NIVEA, YouTube reklamlarının başlamasından itibaren bu kanaldaki çalışmalarına da hız vermiş. Black&White deodorantları için YouTube reklamlarını kullanan firma, dijital ajansı Publik’in de önerisiyle bu kanalda demografik hedefleme, yakın ilgi alanları, kelime hedeflemesi ve ilgi alanı hedeflemesi gibi farklı hedefleme yöntemlerini deneyerek, performansa göre optimizasyon yapma şansı yakalamış.
Hem kadınlar hem de erkeklere özel deodorant sunulduğu için her hedef kitleye ayrı reklam gösterildiğini belirten NIVEA Pazarlama Direktörü Mustafa Birhan Hazer: “Ayrıca yeniden hedefleme listeleri incelenerek daha önce NIVEA videosunu izlemiş olan kişilerin yakın ilgi alanları ortaya çıkarıldı. NIVEA Black&White kampanyasında da bu yakın ilgi alanları kullanıldı.” diyor.
Hazer ayrıca, videoları izleyenler analiz edilerek yakın ilgi alanları belirlendiği için, bu verileri daha sonraki kampanyalarında da kullanma şansına sahip olduklarını belirtiyor.
Publik’in kampanya boyunca yaptığı optimizasyonlar sonucunda toplamda 1 milyondan fazla video gösterimi elde eden NIVEA, TrueView kullanımı sonucunda ücretlendirilmeyen tıklamalar, yarı izlenmeler ve banner görüntülenme sayesinde, yatırımın 2.7 katı kadar reklam faaliyeti kazanmış oldu.
Kampanyanın site trafiği üzerine de oldukça olumlu etkileri olduğunu vurgulayan Hazer, tekil kullanıcı sayısının 5 katına, sayfa görüntülenme sayısının 2 katına, ziyaret sayısı ise 4 katına çıktığını söylüyor.
Sonuçlar
Google ürünlerinden YouTube video reklamlarını kullanan NIVEA , Black&White deodorantları için yürüttüğü kampanyada şu sonuçları elde etti:
Videoları 1 milyondan fazla kez görüntülendi,
Sitesini ziyaret eden tekil kullanıcı sayısını 5 kat artırdı,
Sezonsallık düşük olmasına rağmen, sitenin toplam ziyaret sayısını 4 katına çıkarttı,
Ücretlendirilmeyen gösterimler de dahil edildiğinde yatırımın 2.7 katı kadar reklam faaliyeti kazandı,
Farklı hedefleme stratejilerini deneyerek, sonuçlarına göre optimizasyon yapma şansı oldu.