Sanal Pazar

Firma Hakkında Bilgi

2010 yılından beri faaliyette olan Sanalpazar.com, alıcı ve satıcıları güvenli bir alışveriş ortamında buluşturan ve farklı uygulamaları ile öne çıkan bir site. 750.000ʼe yaklaşan üye sayısı, 8.000 kadar dükkanı ile Türkiye e-ticaret Pazarında 7. sırada bulunan Sanalpazar.com, “tüketiciden tüketiciye” hizmet sunan siteler arasında ise 2. konumda yer alıyor.

2012 yılında %400ʼlük bir büyüme oranı yakalayan site, pazarlama için pek çok online reklam mecrasını bir arada kullanıyor. Yeni fikirleri denemeye de her zaman açık olduklarını belirten Sanalpazar.com Dijital Pazarlama Yöneticisi Duygu Kuzukıran: “Bugüne kadar farkı mecralarda yaptığımız pek çok reklam çalışması arasından yatırım getirisi en yüksek olanın AdWords olduğunu gördük.” diyor. AdWords reklamlarını hem kendisi sürekli olarak kullanan, hem de geliştirdiği sistem ile sitede satış yapanların da doğrudan kullanmasına imkan veren Sanalpazar.com, bu yönü ile de e-ticaret sektöründeki pek çok rakibinden farklılaşıyor.

İş Yaklaşımı

E-ticaret alanında pek çok yeniliğe ve geliştirilmiş uygulamalara imza atan firma, bu sayede önceden var olan çok güçlü rakiplerine karşı avantaj sağlayarak önemli bir pazar payı elde etmiş. Sanalpazar.comʼun sunduğu yenilikler arasında kredi kartı ile taksitli satış yapılsa dahi ürün bedelinin satıcı tarafından peşin alınabilmesi, alıcı ile satıcı arasındaki iletişim bilgilerinin tamamen açık olması, alıcı ile satıcıların birbirlerini daha iyi tanımasına imkan sağlayan chat özelliği, küçük bütçeler ile site içindeki geniş reklam alanlarının kullandırılması ve dükkan sahiplerinin site üzerinden AdWords reklamlarını kullanabilmeleri sayılabilir.

Girişimcilerin artık kendi e-ticaret sitelerini açmaktansa, sanal POSʼu ve ziyaretçi trafiği hazır olan sitelerde yer almayı tercih ettiklerini belirten Kuzukıran: “Buna bağlı olarak da bizim gibi sitelerin en büyük zorluğu siteye yeteri kadar ziyaretçiyi çekebilmek oluyor. Bizim başarı kriterimiz de alıcının aradığı ürünü bulmasını ve satıcının ürününü en kısa zamanda satabilmesini sağlamak oluyor."

Kuzukıran, gelecek hedeflerinin stratejik ortaklıklar ile büyümeye devam etmek olduğunu sözlerine ekliyor.

Google AdWords Başarı Hikayesi

Her internet yatırımcısı gibi daha ilk günden AdWordsʼün farkında olduklarını belirten Duygu Kuzukıran, yatırım gelirlerini artırmak ve reklam kanallarını çeşitlendirmek için açıldıktan kısa bir süre sonra AdWords reklamları kullanmaya başladıklarını sözlerine ekliyor.

İnternet üzerinde bilinen tüm reklam mecralarını kullanan Sanalpazar.com, dinamik ve kolay yönetilebilir bir sistem olmasının yanı sıra dönüşüm oranlarının da yüksek olması nedeniyle en etkili kanalın Google AdWords olduğunu görmüş ve pazarlama bütçesinin tamamına yakınını AdWords reklamlarına yönlendirmiş.

Firma, AdWordsʼün yanı sıra potansiyel ziyaretçiler tarafından algılanma oranının yüksek olması nedeniyle Görüntülü Reklam Ağıʼnı ve iş modeliyle bire bir örtüşen Dinamik Arama özelliğini de sürekli bir şekilde kullanmaya devam ediyor. Google AdWordsʼün sunduğu araçlar ile kampanya optimizasyonlarını da çok kolay bir şekilde yapabildiklerini söyleyen Kuzukıran: “Optimizasyon araçları ile sürekli kampanya takibi yapmadan hem bütçemizi doğru yönlendiriyoruz, hem de çektiğimiz yoğun trafiği satışa dönüştürebiliyoruz.” diyor.

Öncelikli olarak site tanıtımı ve marka imajını güçlendirmek amacıyla AdWords kampanyaları hazırlayan firma, daha sonra gündemdeki popüler ürünleri öne çıkartan ve site içerisinde yer alan dükkanlara destek veren reklamlar kullanıyor. Yeniden Pazarlama ve Dinamik Arama özelliklerini de oldukça yoğun bir şekilde kullanan Sanalpazar.com, tüm bunların yanında satıcıların da site üzerinden kendileri için AdWords kullanabilmelerine imkan verecek bir yöntem geliştirerek, sitedeki dükkan sahiplerinin de AdWordsʼten faydalanmalarını sağlıyor.

Küçük bütçeler ile büyük yatırım getirileri elde eden Sanalpazar.comʼun şu anda günlük trafiğinin ve işlem hacminin %30ʼu AdWordsʼten geliyor.

Sonuç

Sanalpazar.com, 2011 yılından bu yana yürüttüğü AdWords, Görüntülü Reklam Ağı ve Dinamik Arama kampanyaları sonucunda şu sonuçlara ulaştı:
Küçük bütçeler ile yüksek yatırım getirisi elde etti.
Sitedeki alıcı-satıcı dengesinin kurulmasında kritik faydalar sağladı.
Site trafiğinin %30ʼnu AdWords kampanyaları sayesinde almaya başladı.
İşlem hacminin %30ʼunu AdWords ile elde etti.

Formu Doldurun, Biz Size Ulaşalım!
form
ÇAĞRI MERKEZİSİZİ ARAYALIM